Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu lewego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do mapy serwisu
Liceum Ogólnokształcące w Śremie
Start Biuletyn Informacji Publicznej
Treść główna

Projekt Nauczanie dwujęzyczne w szkole

Artykuł

Logo Fundusze EuropejskieFlaga Unii EuropejskiejFlaga Polski

Liceum Ogólnokształcące im Gen. Józefa Wybickiego w Śremie od 01.10.2019 r. do 30.09.2021 r. realizuje projekt Nauczanie dwujęzyczne w szkole”.

Projekt jest realizowany ze środków Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) w ramach projektu „Międzynarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej i finansowany jest z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Celem projektu LO Nauczanie dwujęzyczne w szkole jest podniesienie kompetencji językowych nauczycieli LO, kształtowanie otwartości na różnorodność językową i kulturową, wykorzystanie nowoczesnych technologii oraz innowacyjnych metod nauczania w dydaktyce. W wyniku realizacji projektu możliwe będzie także poszerzenie umiejętności cyfrowych nauczycieli w celu usprawnienia swojej pracy przez tworzenie i opracowywanie dokumentów elektronicznych, a także samodzielne tworzenie własnych pomocy dydaktycznych.

Celami szczegółowymi są:

  1. podniesienie umiejętności komunikacji w języku angielskim poprzez poszerzenie słownictwa, aby możliwe było stosowanie dwujęzycznego słownictwa na 7 przedmiotach: WOS, historia, geografia, wiedza o kulturze, biologia, fizyka i podstawy przedsiębiorczości oraz prowadzenie projektów eTwinning,
  2. wprowadzenie innowacyjnych metod nauczania oraz wyposażenie w umiejętności cyfrowe poprzez zastosowanie metod i technik pedagogicznych (obsługa tablic interaktywnych, poznanie sposobów korzystania z zasobów Internetu, blogów, e-learningu),
  3. poznanie nowych form pracy z uczniami,
  4. wykorzystanie nowoczesnego sprzętu multimedialnego wspomagającego prowadzenie zajęć,
  5. poznanie nowoczesnych metod nauczania,
  6. podwyższenie poziomu jakości nauczania i uczenia się.
  7. rozwój kompetencji społecznych i kulturowych.

Planowane efekty:

  1. 14 nauczycieli przedmiotowców rozwinie swoje kompetencje językowe (do poziomu min. A2), niezbędne do nauczania wybranych przedmiotów: wiedza o kulturze, podstawy przedsiębiorczości, wiedza o społeczeństwie, geografia, fizyka, matematyka, historia, biologia, z wykorzystaniem słownictwa tematycznego w języku angielskim, z zastosowaniem ICT,
  2. 7 nauczycieli językowców rozwinie nauczanie dwujęzyczne oparte na metodzie CLIL.

Zdobyte umiejętności będą włączane w plany pracy szkoły i plany pracy poszczególnych nauczycieli. Zakładamy, że realizacja projektów mobilnościowych przyniesie wymierne skutki w postaci ciekawszych lekcji, nowych projektów interdyscyplinarnych z wykorzystaniem języka angielskiego, szerszym wprowadzaniem języka angielskiego w realizacji różnych przedmiotów obowiązkowych oraz pozalekcyjnych, a także zwiększoną wymianą międzynarodową.

Wartość projektu: 205.095,36 zł.

Wkład Funduszy Europejskich: 193.384,41 zł.

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.